Another media narrative that was too good to check the facts

Daily Caller:
Basic reporting errors by Reuters and NPR resulted in journalists falsely reporting that President Trump attended a foreign diplomat’s party at Trump’s D.C. hotel in what was portrayed as a possible pay-to-play scenario.

NPR and Reuters both reported that Kuwait’s ambassador to the U.S., Salem al-Sabah, was throwing a gala in honor of his country’s independence day at the Trump International Hotel. Reuters definitively placed the event as happening on Saturday, while NPR’s coverage implied the same.

According to Reuters, the event was expected to cost between $40,000 and $60,000. When Trump was spotted at the hotel on Saturday, a number of prominent journalists on Twitter spread the allegation that Trump was appearing at al-Sabah’s party after the ambassador gave Trump tens of thousands of dollars in business.

There’s just one problem — the party took place on Wednesday, not Saturday, hotel staff confirmed to The Daily Caller. But by the time the facts came to light, the media had already widely circulated the false story.
...
Only a few of the stories have since be corrected or deleted.  I suspect that those who ran with this story really wanted t to be true because they believed it confirms their beliefs about Trump.

Comments

Popular posts from this blog

Ted Cruz appears to be headed to victory in Washington state delegates

Another one of those Trump stories Ted Cruz warned about